"Vypalované kompaktní disky představovaly 29 procent veškerých nahrávek, které si fanoušci v roce 2004 koupili. Na soubory stažené z výměnných sítí na internetu připadlo jen asi 16 procent," řekl Bainwol.
Podle údajů výzkumné společnosti NPD Group připadlo na řádně registrované kompaktní disky jen asi polovina hudby, kterou si loni fanoušci koupili. Asi čtyři procenta autorizovaných nahrávek připadly na řádné zaplacené soubory stažené z internetu, zjistila NPD Group.
"Vypalování kompaktních disků je problém, který opravdu snižuje tržby (obchodů)," řekl Bainwol. Podle něj se dá problém řešit tím, že bude více kompaktních disků opatřeno technologií proti kopírování.
Prodej hudebních alb v Severní Americe se podle zjištění organizace Nielsen SoundScan od začátku tohoto roku snížil asi o sedm procent. On-line prodej ale hudbě pomohl. Pokud by se totiž přičetl k prodeji CD alb a singlů, prodej hudby by byl od začátku roku vyšší už asi o 21 procent.
Nahrávací firmy začaly v minulých letech experimentovat s technologií proti kopírování, která tvoří součást nahrávky na disku. Technologii nejprve vyzkoušely v Evropě a Latinské Americe a nyní ji začínají uplatňovat také v Severní Americe. Technologie zpravidla umožní pořídit jen omezený počet kopií.