Čedok je na rozdíl od Exim Tours klasickou "plnosortimentní" CK, která se nezabývá jen výjezdovou turistikou, ale vozí také zahraniční turisty do ČR, zajišťuje dovolenou českým turistům doma a prodává dopravní ceniny, řekl ředitel Mag Consultingu Jaromír Beránek. Kromě cest do ciziny, kterých Čedok prodal o 2000 méně než Exim Tours, loni Čedok zajišťoval v ČR ještě dovolenou pro 159.000 zahraničních a 59.000 domácích turistů. Naproti tomu Exim Tours se zaměřuje výhradně na prodej leteckých zájezdů do zahraničí. Několik posledních let však jeho prodej i tržby rostou v řádu desítek procent.
Podle počtu prodaných zájezdů i tržeb následuje na třetí pozici Fischer, který loni prodal 115.000 zájezdů a podle odhadu Mag Consultingu utržil 1,6 miliardy korun. Čtvrtou pozici obhájil Firo-Tour se 110.000 zájezdy a téměř 1,5 miliardy tržeb. Pátou pozici v žebříčku má Sunny Days, který loni prodal 73.000 zájezdů. Jeho tržby ale nepřekročily miliardovou hranici, dosáhly 894 milionů korun.
Pět největších CK v zemi se tak na celkovém prodeji zájezdů do ciziny podílelo asi 50 procenty. Na tržbách se TOP 5 CK podílela asi třetinou. Dáno je to tím, že mezi menšími CK je řada specialistů na exotiku a poznávací zájezdy, kde je výrazně vyšší průměrná cena zájezdu.
Nejvyšší průměrnou cenu zájezdu v pětici předních CK vykázal podle Mag Consultingu Fischer s 13.900 korunami. Firo-tour prodával zájezdy v průměru za 13.400 korun, Sunny Days za 12.200 Kč, Exim Tours za 11.800 korun. Nejnižší průměrnou cenu dosáhl Čedok, a to 6700 korun. Dáno je to však tím, že Čedok sleduje své finanční ukazatele pouze za celou společnost a do průměrné ceny tak zahrnul i levné domácí zájezdy.
I letos zřejmě nejvíce zájezdů prodá Exim. CK očekává, že odveze do zahraničí o 25 procent víc turistů, což by bylo 240.000 lidí. CK by tak poprvé v historii překročila hranici 200.000 prodaných zájezdů do ciziny. Tu zřejmě pokoří také Čedok, který očekává prodej 215.000 zájezdů. Třetí pozici zřejmě i letos udrží Fischer, následovat bude Firo-Tours a Sunny Days.