Kampaň bude řídit The Union Network International (UNI), federace 900 odborových svazů ze 150 zemí světa, která se tento týden schází v Chicagu. Mířit má kromě Wal-Martu na německou zásilkovou společnost DHL, zábavní a mediální koncern Walt Disney, mediální skupinu News Corp. a švédského prodejce nábytku Ikea.
Wal-Mart má po celém světě 1,6 milionu zaměstnanců a je jedním z největších zaměstnavatelů světa. Odborová federace se obává, že odmítavý postoj Wal-Martu k odborové organizovanosti nakazí i další nadnárodní koncerny, nucené v zostřující se globální konkurenci šetřit na pracovních nákladech.
Generální tajemník UNI Philip Jennings uvedl, že kampaň za odborovou organizovanost ve Wal-Martu začne v Jižní Koreji, kde má největší světový maloobchodní prodejce 16 obchodů. Odbory se také zaměří na Wal-Mart v Argentině, Brazílii, Británii, Mexiku a na Portoriku a stávkové akce se uskuteční i v Německu. Ve Spojených státech, domovské zemi Wal-Martu odboráři do těchto akci nepůjdou.
Zaměstnanci Wal-Martu v Německu, Brazílii a Argentině zčásti členy odborů jsou. Je to však pouze v těch místech, kde firma koupila sítě s již organizovanými zaměstnanci. Právě z těchto míst bude stávková kampaň vycházet, aby si vynutila založení odborů jinde.