Gate Gourmet, druhý největší světový dodavatel cateringových letištních služeb, přitom dříve uváděl, že své britské aktivity bude muset poslat do bankrotu, pokud se do dnešního konečného termínu s odboráři nedohodne.
"Jsme potěšeni, že jsme se shodli na podstatě a hlavním obsahu smlouvy s Gate Gourmet," uvedly BA ve zprávě. "Klíč k rozuzlení tohoto sporu je nyní pevně v rukou Gate Gourmet a odborového svazu Transport and General Workers Union," dodává zpráva aerolinií.
Potíže cateringové firmy se zaměstnanci se počátkem měsíce přelily na leteckou společnost, když pozemní personál BA začal stávkovat na podporu propuštěných zaměstnanců Gate Gourmet. Stávka pak postihla 100.000 cestujících BA během vrcholu letní turistické sezony.
Analytici počátkem měsíce odhadovali, že protesty leteckou společnost připraví nejméně o 30 milionů liber, tedy 44 milionů eur. Občerstvení během letů BA se ještě do normálu nevrátilo. Gate Gourmet za běžné situace denně dodává na paluby letadel třetí největší letecké společnosti v Evropě 80.000 jídel.
Někteří propuštění se do Gate Gourmet vrátili, odboráři ale žádají, aby firma vzala zpět všechny. Cateringové firmě se nedařilo splácet dluhy a úroky z nich již před několika měsíci, řekly agentuře Reuters informované zdroje. Britská divize podniku loni vykázala ztrátu 22 milionů liber a pokud své postupy nezmění, bude letos její ztráta ještě větší, citovala agentura manažery podniku.