Také podle prezidenta ČSA Jaroslava Tvrdíka by v žádném případě jedna ojedinělá závada či porucha neměla být důvodem, proč by se dopravce na listinu dostal. Hlavně smyslem listiny by nemělo být zveřejnit jména firem až poté, kdy mají v provozu nějaký incident nebo nehodu. V seznamu by se v prvé řadě měly objevit společnosti, u kterých je zjištěno selhávání bezpečnostního systému, tedy dodržování předpisů a bezpečnosti technické i personální, řekl. Mělo by tak jít o preventivní opatření.
Zveřejnění jména dopravce na takové listině by mělo podle Plocha působit pozitivně ve fungování celého systému bezpečnosti v letectví. Připustil však, že pro uveřejněnou společnost by to mělo pravděpodobně fatální následky.
Zatím sice nejsou jasná pravidla, podle kterých by se společnosti na listině zveřejňovaly. O tom, co vše by musel dopravce porušit, aby jeho jméno EU na černé listině zveřejnila, se nyní diskutuje. Podle Plocha jsou tato pravidla tvořena zezdola, tedy ve spolupráci s dopravci.
Tvrdík nemá obavy, že by se v budoucnu na takovém seznamu mohlo objevit jméno ČSA v případě, že budou platit rozumná pravidla a na seznamu se skutečně budou objevovat jen dopravci, kteří opakovaně porušují bezpečnostní normy. Bezpečnostní systém provozu ČSA vychází ze standardů aliance Sky Team a je naddimenzován někdy až v násobcích nad národní a mezinárodní bezpečnostní normy. Také podle Plocha historie nasvědčuje tomu, že by se české firmy neměly v takovém seznamu objevit.
Přestože nyní po tragédii kyperského letounu a několika dalších tragických nehodách z posledních dní se o černé listině začalo více mluvit, její vznik podle Plocha nebude otázkou dní ani týdnů. Komisař pro dopravu Jacques Barrot ale nedávno v reakci na nehody záměr EU vytvořit listinu připomněl. Podle něho by se na seznamu měly objevit firmy, jejichž letadla z bezpečnostních důvodů nemohla vzlétnout nebo musela nouzově přistát.