Výměnu těchto značek, které svou symbolikou neodpovídají tzv. Vídeňské konvenci a platné legislativě, nařizuje vyhláška z roku 2001. Podle ministra jejich výměna na silnicích I. třídy a na dálnicích již proběhla a kraje s výměnou zbylého značení počítají v příštím roce. U místních komunikací musí správci podle ministra zvážit, zda je jejich osazení vůbec nutné a případně je vyměnit až doslouží.
Povinná výměna do konce příštího roku se týká například cedule označující stezku pro chodce, konec hlavní silnice, vodorovně značených přikázaných směrů jízdy či označení autobusové zastávky. Zbylé značky, které například ještě nemají reflexní úpravu, se budou měnit až po skončení jejich životnosti.
Na výměnu všech nevyhovujících dopravních značek na silnicích první třídy chybí podle provozního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Otakara Vacína desítky milionů korun. Letos dá ŘSD na výměnu značení na těchto komunikacích 45 milionů korun, na dálnicích pak 15 milionů a požádalo o navýšení rozpočtu o dalších 17 milionů korun.