Před časem Meinl podobně odmítl otázky týkající se prodeje jeho sítě supermarketů v Česku. Jen měsíc před tím, než byl oficiálně oznámen jejich prodej Aholdu, rakouská společnost uvedla, že "v dohledné budoucnosti chce Meinl na českém maloobchodním trhu zůstat," připomíná deník.
O konci společnosti Julius Meinl International rozhodla minulý týden valná hromada. Akcionáři dále rozhodli, že dostanou tři eura za akcii a společnost přejmenují na Ragusa Beteiligungs. "Nacházíme se ve stavu likvidace," uvedl pro rakouský Profil šéf firmy Julius Meinl International Stephan Visy.
"Pan Visy nikdy nehovořil o kompletní likvidaci. Droxi je kvetoucí společnost a Meinl International nemyslí na její prodej," řekla v pondělí Mladé frontě Dnes mluvčí Meinla. Stejně reagoval i Richard Hofer, šéf Droxi.
Ke konci loňského roku měla Droxi v republice 108 obchodů. Podle mluvčí Meinla letos čekají desetiprocentní nárůst tržeb na zhruba 1,6 miliardy korun. "Ke konci roku budeme provozovat celkem 120 filiálek," uvedl Richard Hofer za Droxi.
Ve stejné době, kdy Meinl likviduje svou mateřskou společnost, přichází do Česka německá jednička v prodeji drogistických výrobků, diskont Schlecker. Expanzi a růst na českém trhu plánují i další tři největší sítě drogerií: Teta, dm - drogerie a Rossmann. Všichni čtyři největší hráči spolu s Droxi mají dohromady přes 700 prodejen a tržby k šesti miliardám korun.
Celkem Češi utratí za drogerii přes 25 miliard korun ročně, z čehož skoro půlka připadá na hypermarkety. Malí prodejci se proto snaží postupovat společnými silami, aby jim odolali, poznamenává MfD.