Podle průzkumu Oskara každý -náctiletý měsíčně provolá v průměru 555 korun. Dvě třetiny z nich přitom nejčastěji volají přátelům a čtvrtina partnerům. Nejoblíbenější značkou jsou telefony Nokia a Siemens shodně s třetinovým podílem. Více než polovina mladých nosí svůj mobil v kapse u kalhot a naprostá většina nesnáší obaly na telefony.
Mladí Češi podle Jiřího Hájka z T-Mobile utratí za mobilní technologie kolem 17 procent svého disponibilního příjmu, což je nejvíce v Evropě a řadí to ČR na pátou příčku na světě. Neplatí přitom jen za volání, ale jsou velmi otevření používání nových technologií, dodal.
Přestože operátoři považují mladé lidi školního věku za jednu z nejperspektivnějších cílových skupin, na začátek roku pro ně nepřipravili žádnou významnou novou nabídku. Eurotel i T- Mobile budou dále nabízet své zvýhodněné studentské tarify. Například Eurotel bude ke studentskému programu Pohoda navíc nabízet do konce října 100 SMS měsíčně zdarma po dobu dalšího půl roku.
Podle mluvčí Oskara Zuzany Doležalové se stále více rodičů rozhoduje koupit dětem telefon již v první třídě. Hlavním důvodem je mít ratolest stále nablízku. Telefon by podle něj měl být cenově dostupný respektive odolný, s jednoduchým a přehledným ovládáním menu a měl by podporovat volbu čísel. Jako vhodné startovní telefony Oskar doporučuje například Siemens A57, Nokii 2600 nebo SonyEricsson T105.
V pololetí měli všichni tři mobilní operátoři 10,8 milionu aktivních mobilních čísel. Na pozici jedničky se poprvé vyhoupl T-Mobile se 4,46 milionu zákazníků. Eurotel měl 4,42 milionu a Oskar 1,95 milionu klientů.