Denní produkce leteckého paliva v USA je teď nižší zhruba o 13 procent, převážně kvůli tomu, že nefungují rafinerie v oblasti Mexického zálivu. "To znamená, že je obecně méně paliva. Dopravci musejí přijmout opatření k úsporám paliva na letištích, kde je ho málo," řekl Jack Evans ze sdružení Air Travel Association.
Částečně byl obnoven provoz na letišti Louise Armstronga v New Orleansu, ale pouze pro příjem humanitární pomoci. Úřady však zatím nejsou schopny odhadnout, kdy bude letiště přístupné i pro komerční využití. Většina aerolinií zrušila lety do této oblasti minimálně do příštího týdne.
Nejistota kolem obnovení provozu vede k otázkám, jaké budou finanční dopady na hospodaření leteckých společností. Například společnost American Airlines v úterý vypravila jeden let do New Orleansu prakticky hned, jakmile se dozvěděla, že je k dispozici alespoň jedna přistávací dráha. Na letišti ale nefungují světla, navigace ani elektřina, a přistání je tedy možné pouze za denního světla.
Jeden let vypravila i společnost Southwest Airlines, ale také jen proto, aby umožnila předání humanitární pomoci. Delta Air Lines se chystá do New Orleansu s generátory a dalším zařízením k tomu, aby bylo možné udržet letiště funkční. Obecně není letiště v New Orleansu katastrofou příliš zasaženo a poškozeny nejsou ani hangáry. Větší rozsah poškození má ale Gulfport.
Rušení letů a problémy s palivem přicházejí v době, kdy už má většina aerolinií dost problémů z minulosti. "Myslím, že to pocítí všechny aerolinky," řekl agentuře AP expert na leteckou dopravu Terry Trippler. Problémy na letištích podle něj samy o sobě aerolinie k bankrotu nepřivedou, větší problém je ropa za 70 dolarů.