"Zrušení poplatku za zrušení účtu není jednorázová účelová aktivita, ale další krok naší dlouhodobé strategie," uvedl ředitel marketingu Oldřich Kračmer. Podobně reagovala většina zástupců bank, které se rozhodli poplatek zrušit, přestože jejich kroky přišly krátce po kritice ministerstva financí a některých médií. Ekonomové však upozorňují, že rušení poplatků za odchod od banky je prvním viditelným výsledkem tažení MF za lepší postavení klientů u českých bankovních domů.
Poplatky za zrušení účtu ze svých sazebníků již před delší dobou vypustily Komerční banka, Citibank, Živnobanka a Bawag. V květnu, den po hrozbě žalobou od Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), zrušila kritizovaný poplatek HVB Bank. Po rostoucím nátlaku SOS a ministerstva financí se ke zrušení poplatku odhodlaly začátkem srpna i Česká spořitelna, GE Money Bank a Raiffeisenbank.
Ministr financí Bohuslav Sobotka na počátku června přišel se seznamem opatření, kterými chtěl regulovat tuzemské banky a lépe chránit jejich klienty. Navrhl mimo jiné zrušit některé poplatky, včetně toho za zrušení účtu, ulehčit klientům přechod k jiné bance a zprůhlednit nabídky finančních ústavů. Proti se postavili Česká národní banka, některé komerční banky i ekonomové.