Otázka bankovních poplatků je oblast, která v posledních měsících vyvolala velice vášnivou diskusi. Poplatková politika tuzemských bankovních domů je podle Ministerstva financí netransparentní a jeho představitelé tak cítí potřebu zasáhnout. Ministerstvo se snaží rozpoutat diskusi o zprůhlednění a zkvalitnění bankovních služeb, banky současný stav považují za přijatelný.
V důsledku těchto okolností se některé banky rozhodly učinit vstřícné kroky a zrušit některé své dosud účtované poplatky. Zda tak učinily na nátlak ministerstva či jde o jejich dlouhodobou koncepci plnění stanovených cílů není podstatné. Důležitější je totiž dopad tohoto kroku na spotřebitele bankovních produktů - klienta. A právě tuto otázku mohli zodpovídat čtenáři na našich stránkách.
Dotkne se vás rozhodnutí bank zrušit některé své poplatky? | |
---|---|
Ano | 34 % |
Ne, má banka tak neučiní | 27 % |
Ne, nemám bankovní účet | 21 % |
Nevím, je mi to jedno | 19 % |
Z výsledků ankety vyplývá, že tento krok pocítí více než třetina hlasujících, pro 27 % respondentů se situace nezmění. Zbývající odpovědi jsou neutrální, kdy hlasujícím je tento krok bank jedno a nebo vůbec nemají bankovní účet.
Na domovské stránce sekce Bankovnictví je pro vás připravena anketa nová. A opět se dotýká diskutabilní poplatkové politiky bank. Tentokrát se ptáme na názor v souvislosti s možnou legislativní regulací bankovních služeb.