Kontrakt budil od počátku velké emoce. Nejvyšší představitelé Francie, Británie a Německa - prezident Jacques Chirac, premiér Tony Blair a kancléř Gerhard Schröder - doporučovali Polsku, aby při nákupu dalo přednost Airbusu. O přednostech americké nabídky zase polské představitele přesvědčoval prezident George Bush.
Když se informace objevily na veřejnosti, polský premiér Marek Belka uvedl, že navzdory tomuto lobbování rozhodne o nejlepší nabídce cena a technická kritéria. Připustil přitom, že výběr letadel může mít rovněž politické důsledky.
Také většina odborníků se shodovala v tom, že při výběru letadel sehraje velkou roli politika. Vzhledem k blízkému spojenectví Polska se Spojenými státy proto není výběr amerických strojů překvapením.
Polsko už před svým loňským vstupem do Evropské unie vyvolalo mezi některými členy EU podiv, když dalo přednost nákupu stíhaček F-16 americké společnosti Lockheed Martin před letadly Mirage francouzské firmy Dassault a stroji Gripen britsko-švédského konsorcia BAE Systems-Saab.
Nová letadla by měl LOT získat v roce 2008. Bude tak jednou z prvních aerolinek, která začne stroje používat. LOT chtěl původně do roku 2008 vyměnit šest svých dosavadních boeingů B767, jimiž létá za oceán. Nakonec ale firma koupí ještě o jedno letadlo více.
Aerolinky o nákupu nových letadel rozhodovaly přes rok. Od počátku byly ve hře jen obří nejnovější stroje Airbus A350 a Boeing B787. Přednost strojům Airbus dala naopak česká letecká společnost ČSA. Za 12 letadel zaplatí celkem 12,5 miliardy korun. Polský LOT plánuje koupi i dalších strojů. Ve své flotile chce vyměnit mimo jiné 20 strojů Boeing 737. Také tohoto tendru se chtějí zúčastnit Boeing a Airbus.