"A tento trend bude zřejmě pokračovat, protože domácí podhoubí subdodavatelů na sebe bude nabalovat další a další průmyslové aktivity," uvedla. Podle ní je vývoj českého průmyslu neobyčejný. Česká republika je totiž jednou z mála rozvinutých zemí světa, kde si průmysl ve srovnání se službami získává stále větší podíl v ekonomice. Navíc v ČR se daří hlavně těžkému průmyslu, který ve velké většině rozvinutých zemí prochází útlumem. "Česká ekonomika tak vlastně do jisté míry přebírá těžký průmysl ze západoevropských ekonomik," dodala Šichtařová.
Statistiky její slova potvrzují. Z hlediska struktury si v červenci nejvíce polepšila výroba koksu a rafinerského zpracování ropy a také výroba dopravních prostředků. Na této skutečnosti má zásluhu především rozjezd výroby v kolínské automobilce TPCA. Právě její výstavba se nyní z pohledu ekonomů ukazuje jako dobrá volba. Automobily značky Toyota, Peugeot a Citroen totiž pozitivně ovlivňuje řadu ekonomických statistik.
Podle Michala Brožky z Raiffeisenbank je statistika průmyslu těsně provázána se zahraničním obchodem. "Značná část produkce ještě pravděpodobně bude v následujících měsících vyvezena, proto lze nadále očekávat dobrý výsledek zahraničního obchodu v následujících měsících," řekl a dodal, že za celý rok 2005 by mohl průmysl vzrůst až o sedm procent.
Další pozitivní zprávou je, že výrobcům se daří odolávat nepříznivým dopadům silné koruny. "Vliv silnější koruny se objeví až s určitým zpožděním, prozatím můžeme očekávat dobré výsledky našich výrobců," uvedl analytik Komerční banky Jiří Škop. Ekonomové rovněž upozorňují, že poslední statistiky mohou přinést zásadní obrat v měnové politice České národní banky. Řada z nich již nečeká, že v druhé polovině roku 2006 dojde k nárůstu sazeb.