Česko je oprávněno přijmout úvěry od EIB na financování dostavby dálnice D8 v celkové výši 12 miliard korun se splatností do 25 let a úvěry na výstavbu jihozápadní části silničního okruhu v celkové výši 9,3 miliardy korun. Dosud stát vyčerpal 5,6 miliardy korun na výstavbu dálnice D8.
Po dálnici z Ústí nad Labem k hranicím se řidiči budou moci svézt na konci roku 2006. V té době podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana již bude zprovozněna dálnice do Drážďan na německé straně. Chybět pak bude 16,5 kilometru dlouhý úsek přes České středohoří.
Pražský okruh, který má být celkově zprovozněn až v roce 2015, má mít přes 82 kilometrů. V současnosti je v provozu 17,5 kilometru v úsecích mezi Satalicemi a Běchovicemi a Slivencem a Ruzyní. Celkem je ještě třeba postavit asi 65 kilometrů.