Pro začátek počítá společnost s výrobou dílů na 300.000 karoserií ročně, celou produkci bude dodávat na Slovensko. Postupně by se roční výroba mohla zvýšit až na půl miliardy karoserií.
Korejská firma se zavázala do roku 2008 zaměstnat 1068 lidí, postupně by se jejich počet mohl zvýšit až na 1500. "Zástupci ostravského úřadu práce nám slíbili, že pro nás najdou dostatek kvalifikovaných lidí do všech pozic. Chceme také spolupracovat s personálními agenturami. Odborníci z naší mateřské firmy se postarají o řádné zaučení všech zaměstnanců," řekl Han.
Některé firmy na Ostravsku se po oznámení investice začaly obávat, že jim nová společnost odláká nejlepší odborníky. "Bude důležité, aby Sungwoo nepřeplatilo kvalitní profesionály z jiných firem," řekl předseda Krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš.
Smlouvu o odkoupení pozemků by měla firma podepsat se zástupci Ostravy v říjnu. Podle Korejců i města ještě nejsou odstraněny všechny problémy. "Jedná se hlavně o dobudování přístupové komunikace v průmyslové zóně. Vše je ale na dobré cestě. Věřím, že město se bude umět postarat o zajištění dobrého přístupu do zóny," řekl Han. Město podle něj slíbilo problém vyřešit do konce prosince, nejpozději do poloviny příštího roku.
Korejská firma se při plánování investice rozhodovala mezi Polskem, Slovenskem a Českou republikou. "Pro Česko hovořila hlavně kvalitnější infrastruktura, zejména vhodná průmyslová zóna, a také dostatek kvalifikovaných pracovních sil. Ostravu jsme si vybrali hlavně proto, že je tady podle nás kvůli velké nezaměstnanosti dobrá situace na trhu práce," řekl budoucí ředitel českého závodu James Bae. V Moravskoslezském kraji je bez práce více než 96.000 lidí a míra nezaměstnanosti byla v srpnu 14,5 procenta. Vyšší nezaměstnanost v ČR je pouze v Ústeckém kraji.
Pro Českou republiku představuje vstup Sungwoo podle odborníků zásadní průlom. "Doposud korejští investoři umisťovali své projekty spíše na Slovensko, kam následovali automobilku KIA," upozornil generální ředitel CzechInvestu Radomil Novák. Očekává, že příchod významné korejské firmy přiláká do Česka další korejské společnosti.
Firma má několik továren v Jižní Koreji, Indii a Číně. Vyrábí v nich různé součásti vozů především pro automobilky KIA a Hyundai, ale i pro některé další výrobce osobních automobilů.
Vstup Sangwoo na Ostravsko je první velkou jihokorejskou investici v Česku. Dosud se vždy jednalo jen o zanedbatelné částky, případně k nám korejské firmy vstupovaly společně s dalším partnerem z jiné země pod jeho hlavičkou, jako například LG Philips s korejsko-nizozemským kapitálem.