Dohoda podléhá schválení antimonopolních orgánů. Měla by být dokončena ještě v letošním roce.
Ford oznámil již v dubnu, že by se rád autopůjčoven zbavil a zaměřil se pouze na svoji hlavní oblast, výrobu automobilů. Ford koupil Hertz v roce 1994. V roce 1997 nabídl na newyorské akciové burze 18,5 procenta akcií Hertzu, v roce 2001 však akcie koupil zpět.
Ford zvažoval, že opět nabídne akcie autopůjčovny na trhu. Přímým prodejem investiční společnosti však získá zajímavější částku a také mnohem rychleji, než při nabídce na trhu. Finance získané z prodeje chce použít na vývoj nových modelů a posílení své pozice na silně konkurenčním trhu.
Ford již v letošním roce snížil dvakrát odhad svého zisku. Důvodem je silná konkurence, která tlačí ceny aut dolů, rostoucí náklady na suroviny a na zdravotní péči. Hlavní operace v severní Americe skončily druhé čtvrtletí se ztrátou 1,21 miliardy USD. Zisk celé skupiny se pak snížil o 19 procent na 946 milionů USD.
Akvizice je dalším signálem rostoucího vlivu soukromých investičních firem. Investiční skupiny se stávají velkými hráči na celosvětovém trhu akvizic. Podle zdrojů o Hertz měla zájem také další skupina investorů, jejímiž členy byly Bain Capital, Blackstone Group, Texas Pacific Group a Thomas H. Lee & Partners. Hertz je podle analytiků ideální firmou pro soukromé investiční skupiny. Ty většinou dávají přednost firmám se stabilním a vysokým přílivem peněz, mezi něž autopůjčovna patří.
Hertz vznikl v roce 1918 a vlastnil na konci srpna 426.000 vozů. V loňském roce příjmy společnosti stouply o 13 procent na 6,7 miliardy USD. Firma nabízí pronájem vozů na 7400 místech ve 150 zemích. Kontroluje 30 procent trhu na 180 největších amerických letištích.
Spojení s Fordem však Hertz úplně nepřeruší. V červenci autopůjčovna souhlasila, že bude až do srpna 2010 kupovat a propagovat vozy Ford. Výměnou za to Ford zaplatí Hertzu každým rokem polovinu reklamních nákladů. Zatím není jisté, zda v dohodě nastanou změny, napsaly agentury AP a Reuters.