Včasné otevření D8 má umožnit ojedinělé řešení mostu u Knínic

13.09.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

KNÍNICE (Ústecko) 13. září (ČTK) - Rybný potok u Knínic na Ústecku v Krušných horách překlene ojediněle technicky řešený dálniční most. Stavba úseku dálnice D8 je ve skluzu, proto museli stavaři využít moderní technologie, aby po mostě mohli řidiči jezdit v závěru roku 2006, kdy bude podle dohody českých a německých politiků zprovozněn celý úsek dálnice z Ústí nad Labem do Drážďan.

S výstavbou unikátního mostu se na dnešní prohlídce seznámila odborná veřejnost. Most se betonuje ve výrobně na jednom jeho konci a po dokončení vždy třicetimetrového dílu se celá konstrukce vysune nad údolí, výrobní forma se uvolní a pokračuje betonování dalšího dílu, řekl František Polák, mluvčí Metrostavu, který je jedním s dodavatelů stavby.

Ocelový výsuvný most bude dlouhý 356 metrů a široký 31 metrů. Nejvyšší bod bude téměř 60 metrů nad zemí. Most přes Rybný potok je posledním mostem, který leží na dálnici D8 na českém území. Na něj navazuje německý hraniční most.

Původně se most měl stavět tři roky klasickou metodou, kdy údolí měly překlenout dvě mostní konstrukce. Kvůli skluzu ve výstavbě musel dodavatel stavbu zrychlit a navrhnout jiné řešení. "V Krušných horách jsme však více než jinde velmi závislí na počasí, loni výstavba na D8 stála kvůli přívalu sněhu tři měsíce, proto jsme museli zvolit metodu vysouvání dílů," uvedl Polák. Za každých deset dní se postaví 30 metrů mostu. "To je při šířce přes 30 metrů rekordní postup v našich podmínkách," dodal Polák.

Z Ústí nad Labem do Drážďan budou moci řidiči jezdit po dálnici v závěru roku 2006. Zprovozněn je také úsek D8 z Prahy do Lovosic na Litoměřicku. Mezi Lovosicemi a Ústím zatím dělníci výstavbu nezahájili kvůli protestům ekologických sdružení. Podle odhadu Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, budou auta moci jezdit přes České středohoří nejdříve v roce 2008.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK