Podle vyjádření předsedy výkonného výboru Svazu dovozců automobilů Richarda Kopečného pro ČTK bude mít nedávný skokový růst cen pohonných hmot za následek zvýšení zájmu o auta s nižšími nároky na spotřebu. Zdražování však poptávku po nových vozech podle něho v dlouhodobějším horizontu neovlivní, protože v Česku existuje velký prostor pro obnovu zastaralého vozidlového parku právě vozidly moderní konstrukce s nižší spotřebou.
Druhou nejprodávanější značkou byl do srpna Renault, který dosáhl 6362 registrací a zaznamenal tak meziroční růst o 42 procent. Třetí skončil Volkswagen, který zvýšil prodej o osm procent na 4683 vozů. Následovala značka Hyundai s dvoupětinovým růstem na 4513 aut a pátý byl přes 11procentní propad prodeje Peugeot s 4062 nově registrovanými vozy.
Největší procentní nárůst zaznamenala Dacia, jejíž prodej se z loňských 374 aut vyhoupl na 1893 vozů, tedy o 400 procent. Bodovaly i Alfa Romeo, která si polepšila o 126 procent na 246 prodaných vozů, a Porsche, které zdvojnásobilo prodej na 42 aut.
Prodej lehkých užitkových aut stoupl meziročně o třetinu na 23.468 vozů. Díky nabídce upravených osobních modelů jako užitkové kvůli odpočtu DPH si prvenství v kategorii zajistila Škoda, která zvýšila prodej o 700 procent na 4174 vozů. Druhý Ford prodal 3139 aut a třetí skončil Volkswagen, který prodal o 135 aut méně.