Australské firmě Transtoll například vadí, že pro uchazeče musí pracovat 170 česky hovořících manažerů. Stát v tendru také požaduje, aby veškerá rizika projektu nesl dodavatel. Premiér Jiří Paroubek prostřednictvím svých poradců požádal firmy, které účast v tendru odmítly, aby zdůvodnily, proč ztratily zájem.
Podle nejmenovaných zdrojů HN chce Paroubek pomocí získaných argumentů ovlivnit výběrové řízení tak, aby si především německý uchazeč Toll Collect, nemohl stěžovat na slabou objektivitu soutěže. Za tuto firmu se letos přimlouval u české vlády i německý kancléř Gerhard Schröder.
"Podmínky tendru schválila celá vláda, o žádných stížnostech nevím. Dosud jsme zodpověděli víc než tři stovky upřesňujících dotazů," uvedl náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek. ten je zároveň předsedou komise, která bude v pondělí otevírat obálky s nabídkami.
Představitelé konsorcií, která se chtějí o zakázku na systém mýtného ucházet, odmítli své nabídky komentovat. Podle informací HN však například firma Kapsch Telecom jednala ve čtvrtek o spojení s Českým Telecomem, se kterým by dnes měla předložit společnou nabídku. Pokud se Telecom s Kapschem nedohodne, tendru se nezúčastní a nabídne své služby vítězi soutěže.
Soutěžní podmínky si vyzvedlo 102 uchazečů. Své nabídky musí doručit do dnešního dne.