Podíl aut na naftu v ČR v posledních letech pomalu roste. Zvýraznění rozdílu mezi dražším benzinem a levnější naftou v poslední době podle předsedy rady ředitelů Svazu dovozců automobilů Richarda Kopečného povede k dalšímu posilování podílu dieselových motorů u vozidel vyšší a střední kategorie. "U malých aut je stále ještě cenový rozdíl mezi pořizovací cenou benzinových a dieselových motorů zásadní překážkou k jejich podstatně většímu rozšíření," uvedl nedávno pro ČTK.
Největší podíl prodávaných vozů s naftovým motorem má značka Alfa Romeo, kde diesely tvoří čtyři z pěti aut. Jeep prodává 77 modelů s naftovým motorem a u značek Audi a BMW tvoří diesely zhruba dvě třetiny prodaných aut. Domácí Škoda prodává třetinu aut na naftu.
Nejprodávanějším modelem bez ohledu na druh paliva byla v tuzemsku od ledna do srpna Škoda Fabia s 52.375 prodanými vozy. Následuje Škoda Octavia s odbytem 19.047 auty a třetí skončil Renault Thalia s prodejem 2822 aut. Následoval Peugeot 206 s 2175 prodanými vozy a Hyundai Getz s 2080 auty.
Stabilně nejprodávanější jsou malé vozy, které tvoří 49 procent trhu. Následuje střední třída s podílem téměř 19 procent a nižší střední, která má podíl o dva procentní body nižší. Tradičně nejmenší zastoupení mají luxusní a sportovní auta s podílem 0,31 respektive 0,67 procenta.
Prodej nových osobních aut v tuzemsku za prvních osm měsíců roku vzrostl o 3,6 procenta na 87.680 vozů.