Spořitelny mohou buď požadovat pevnou částku po dobu šesti let nebo musí sdělit, jak se poplatek bude v tomto období určovat. Klient tedy bude vědět, jaký roční poplatek bude po dobu trvání smlouvy platit, nebo na jakou maximální úroveň se může dostat.
Novela vznikla i jako reakce na šetření poplatků stavebních spořitelen ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Je však třeba uvést, že spořitelny se k návrhům na změny postavily vstřícně. Některé dokonce udělaly víc, než jim ukládá zákon.
Většina spořitelen bude stanovovat pevný poplatek. Pouze Stavební spořitelna České spořitelny zatím ohlásila, že využije druhou možnost a ve smlouvě stanoví možnost každoroční zvýšení poplatku o pět procent.
Některé stavební spořitelny daly nad rámec zákona záruky stabilních poplatků i svým současným klientům. Patří mezi ně například Modrá pyramida nebo Wüstenrot stavební spořitelna.
Dvě stavební spořitelny - Českomoravská stavební spořitelna a Modrá pyramida - se také již dříve rozhodly zrušit takzvané úhrady za úrokové zvýhodnění. Ty si většina spořitelen účtovala za některé starší smlouvy s výrazně výhodnějšími úroky.