S úplným zákazem předjíždění kamionů na všech čtyřpruhých komunikacích nesouhlasí ani ministerstvo dopravy. Považuje ho za kontraproduktivní, dopad na bezpečnost a plynulost provozu by byl spíše negativní než pozitivní, řekla ČTK Hana Zavoralová z tiskového oddělení ministerstva.
Rychlosti nákladních vozidel se podle ní značně liší. Naložená Praga V3S či stará Avia jede mnohem pomaleji než moderní nákladní automobil, přesto by bylo paradoxně předjetí v rozporu se zákonem, dodala. Podle ní proto bude ministerstvo pravděpodobně při nejbližší novele navrhovat vypuštění zákazu ze zákona.
Nákladní vozidla nad 12 tun by měla jako jediná platit od roku 2007 takzvané elektronické mýtné, a tím podle Felixe hradit velkou část investic na silnicích, přitom by kvůli novému zákazu předjíždění mohla využívat jen polovinu dálnic a rychlostních komunikací. Pro dopravce je to nepřijatelné, řekl Felix. Navíc jde o opatření, které prý nemá obdoby nikde v Evropě. V úsecích, kde předjíždějící kamiony často způsobují kolony, například v kopcích, lze podle Felixe situaci řešit instalováním zákazových značek. Na přetížené dálnici D1 tak ministerstvo dopravy již na mnoha místech učinilo.
Česmad tvrdí, že v případě zákazu předjíždění pro kamiony v podstatě v celé délce dálnic, by se za jakýmkoli pomalu jedoucím vozidlem po chvíli vytvořila mnohakilometrová kolona kamionů. Jakékoli pomalejší vozidlo, jež pojede v rychlém jízdním pruhu a nebude se chtít zařadit mezi kolonu kamionů, by pak vytvořilo kolonu také v rychlém pruhu.
Sdružení věří, že se zákon podaří do července, kdy by měl začít platit, ještě novelizovat a zákaz předjíždění pro kamiony zrušit. Při projednávání nového zákona o provozu na pozemních komunikacích našlo zrušení zákazu předjíždění podporu ve většině Senátu. Jeho názor ale nakonec přehlasovala sněmovna. Podle Felixe důvodem nebyl její většinový názor, ale jiné politické důvody.