Pátá největší automobilka světa odhaduje náklady spojené s chystaným snižováním stavu na 950 milionů eur. Jednorázové příjmy a nárůst produktivity by to ale měly překonat.
Opatření také pomůže zajistit stabilní produkci mercedesů v Německu, připomíná zpráva koncernu. DaimlerChrysler a jeho závodní rada se loni dohodly, že do konce roku 2011 koncern v Německu nepropustí žádného dělníka výměnou za pracovní ústupky, které by měly firmě od roku 2007 ročně ušetřit půl miliardy eur.
Německý závod se snaží snížit výrobní náklady a zvýšit produktivitu, když vyplácí nejvyšší mzdy v odvětví ve světovém měřítku.
Podobně se například dohodl v úterý se zaměstnanci Volkswagen na tom, že bude v hlavním závodě ve Wolfsburgu vyrábět nový kompaktní sportovně užitkový vůz. Zajistí tak tisícovku míst výměnou za mzdy po průměrem, které zaměstnanci VW běžně dostávají.
Zisk Mercedesu letos klesá kvůli obměně modelů, silnému kurzu eura, objemným ztrátám v divizi Smart a kvůli výdajům, které si vyžádaly problémy s kvalitou u Mercedes-Benz. DaimlerChrysler dnes na akciové burze ve Frankfurtu posílil o 3,9 procenta na 45,65 eura za očekávání, že bude podnik stavy zaměstnanců snižovat, napsala agentura Reuters.