Pro českého zákazníka hraje podle marketingového manažera Nissanu pro střední a východní Evropu Petra Minaříka v nižších segmentech rozhodující roli právě cena, a proto se dovozci snaží získat klienta na svou stranu především výhodnou nabídkou. "Určitou roli přisuzuji dominantnímu postavení značky Škoda, jež má tržní podíl přes 45 procent, a ostatní se doslova bijí o své tržní podíly právě výhodnými cenovými nabídkami," dodal. Ceny v ČR jsou nejnižší v Evropě pohybují se osm procent pod celoevropským průměrem.
Pod psychologickou hranicí 200.000 korun lze v současnosti pořídit zhruba desítku převážně malých a mini vozů osmi zahraničních značek. Nejlevnější domácí Škoda Fabia se prodává za 224.900 korun a cena vozů z kolínské automobilky TPCA začíná o 12.000 Kč výše. Malé a mini vozy mají na českém trhu podíl přes 50 procent.
U dražších modelů v současnosti automobilky nabízí slevy i více než 100.000 korun. Například při koupi Fordu Focus Trend lze ušetřit přes 113.000 korun. Renault Megane a Scenic lze pořídit o 120.000 levněji. Opel u modelu Vivaro slevil 83.300 korun.
Výrazné slevy na podzim nabízí i většina velkých motocyklových výrobců, pro které znamenají klesající teploty konec hlavní sezony. Například Aprilia zlevnila letošní modely RSV nebo Tuono zhruba o deset procent. U Yamahy začíná v říjnu výprodej skladu s bonusem od 6000 do 55.000 Kč. Honda nabízí slevy až 40.000 korun. Model CBR600RR tak lze nyní pořídit za 279.900 korun.