"Zvýšený zájem o financování nákupů se začíná projevovat již na přelomu září a října. Zájem spotřebitelů pak postupně roste až do prosince, kdy vrcholí nákupní sezona," řekla mluvčí společnosti Cetelem Irena Loukotová. Rozhodující vliv na chování spotřebitelů má podle ní nabídka zboží ze strany obchodníků, zejména obchodních řetězců.
"Stejně jako v minulých letech očekáváme před Vánocemi nárůst zájmu o produkty splátkového prodeje," souhlasil ředitel GE Money Multiservis Charlie Coode. V předvánočním období rovněž firma registruje změnu zájmu o typ financovaného zboží. Zatímco během roku dominuje bílá technika (pračky, ledničky), v předvánočním období jsou preferovaným typem zboží především DVD přehrávače, hi-fi přístroje či videokamery, podotkl.
Podobně se chovají i zákazníci Cetelemu. "Rostoucí tendenci ve financování ale očekáváme letos u sportovního vybavení, jako jsou lyže, snowboardy, skútry a sportovní oblečení," dodala Loukotová.
Hlavní sezona splátkového prodeje bývá před Vánocemi, avšak největší firmy v oboru zvýšily objemy obchodu o desítky procent již v letošním prvním pololetí. V tomto roce je prý patrný trend nákupu dražších výrobků s pomocí úvěru. Podíl neplatičů se podle splátkových firem nezvyšuje.