Mluvčí SOS Ivana Picková dnes ČTK řekla, že na novou podvodnou loterii sdružení upozornil jeden spotřebitel, který zprávu dostal do své emailové schránky. Zpráva podle Pickové na první pohled působila věrohodně a byla podepsána představitelem loterijní komise. Navíc byla opatřena logem známé banky a tvrdila, že výhra je uložena na účtu Postbank Amsterdam. Když ale spotřebitel na zprávu odpověděl, tak byl požádán o zaplacení transakčního poplatku 550 eur.
"SOS varuje před podobnými výhrami. Jde o hromadně rozesílané podvodné zprávy. Pokud spotřebitel odpoví, bývá obvyklé, že se šiřitelé spamu od něj budou snažit získat zálohu na takzvané nečekané výdaje, které vznikly při převodu celé částky, nebo se ho dokonce pokusí vylákat do zahraničí," upozornila Picková.
Spotřebitelé by se proto podle Pickové neměli nechat zmást vysokou částkou slibované výhry. "Šiřitelé tohoto spamu navíc získají díky reakci spotřebitele důkaz, že jeho emailová adresa je aktivní, a budou ji tudíž o to víc využívat při rozesílání dalších nevyžádaných zpráv," podotkla Picková.
Podvodné emailové zprávy jsou ve světě velmi rozšířené. Jejich organizátoři se tímto způsobem kromě peněz snaží často získat i údaje o účtech a kreditních kartách například pod záminkou aktualizace osobních údajů.