Lahve pivovar vymění u všech svých značek. Stáčet do nich bude světlý ležák a světlé výčepní pivo i nealkoholické pivo. Budvar nezmění jen samotné lahve, ale i vzhled a design etiket a hliníkové folie na hrdle lahve. Od úprav si poslední český pivovar v majetku státu slibuje zvýšení atraktivity výrobků a jejich lepší odlišení od konkurence. Zároveň se vzhled nových půllitrových lahví sjednotí s již prodávanými třetinkovými obaly.
"Exkluzivní produkt zahrnuje exkluzivní obal. Obal prodává a v tom vidíme jednoznačný skok nahoru," řekl novinářům obchodní manažer Budvaru Robert Chrt. Jak podotkl ředitel pivovaru Jiří Boček, Budvar se vlastně vrací k tvaru lahve, do níž již v minulosti své pivo stáčel.
Zavedení nových obalů Budvar testoval i u spotřebitelů. Podle průzkumu tři čtvrtiny nakupujících preferují novou láhev před starým obalem. Čtvrtina lidí dává přednost původnímu tvaru. "Vývoj nové vlastní lahve trval zhruba rok a čtvrt. Podíleli se na něm designéři a specialisté na sklářskou výrobu," dodal Chrt.
Loni Budějovický Budvar investoval do svého rozvoje 156,8 milionu korun. Obnovil například nové akumulační nádrže varní vody a zajistil zamezení hlukových emisí z objektu lahvovny. Letos v areálu pivovaru vzniklo návštěvnické centrum za 61 milionů. Od roku 1990 vložil Budvar do svého rozvoje zhruba 3,2 miliardy korun.
Budvar loni vystavil 1,1 milionu hektolitrů piva, což je zhruba o 58.000 hektolitrů méně než v roce 2003. Přes půl milionu hektolitrů směřovalo na export do 50 zemí. Celkové výnosy pivovaru loni dosáhly 2,3 miliardy korun.