"Měli bychom postupně privatizovat dálnice. Příjmy za prodej by nám umožnily na jedné straně zase jednou významněji investovat do veřejného sektoru, na druhé sanovat spolkový i zemské rozpočty," řekl ministr podle listu.
Privatizace by podle Clementovy představy měla začít prodejem dálnic společnosti pro financování dopravních struktur (VIFG), která je dosud pověřena inkasováním mýtného za kamiony. VIFG by pak dálnice rozprodávala dále soukromým investorům. Pro osobní vozy by to znamenalo zavedení dálniční známky.
Očekává se, že s představami budou souhlasit i ministři dopravy jednotlivých spolkových zemí, kteří se k tématu mají sejít ve středu. Podle již vypracovaného návrhu by celoroční známka pro osobní auta měla stát 100 eur (asi 3000 Kč). Kromě toho by měla existovat také týdenní i jednodenní známka. Odhaduje se, že by takové zpoplatnění dálnic pro osobní vozy vyneslo tři miliardy eur ročně.
"Bylo chybou, že Německo dálniční nálepku nezavedlo již dříve," prohlásil podle listu Stuttgarter Nachrichten zemský premiér Bádenska-Württemberska Günther Oettlinger (CDU). Napříště bude podle něj třeba "najít nové způsoby financování" dálnic. Například mýtné, vybírané zatím za kamiony, "by mohlo zahrnout i jiná auta než jen nákladní", řekl.