Škoda Auto zvedla od ledna do konce září prodej o 10,5 procenta

19.10.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 19. října (ČTK) - Automobilka Škoda Auto zvýšila za devět měsíců letošního roku v meziročním srovnání prodej o 10,5 procenta. Od ledna do konce září si vůz Škoda Fabia, Octavia nebo Superb zakoupilo 369.652 zákazníků. Tahounem růstu byla řada Octavia, která s 171.610 vozy překročila loňské výsledky o 30 procent. Firma o tom informovala v tiskové zprávě s tím, že v samotném září prodala 48.503 vozů.

Od ledna do září dodala Škoda Auto celkem 211.298 vozů do západní Evropy a zvýšila tak proti předchozímu roku prodej o 18,9 procenta. V Německu, které je největším odbytištěm Škody, prodala 67.733 vozů a dosáhla kumulovaného podílu na trhu 3,1 procenta. V samotném září představoval podíl na trhu 3,4 procenta.

Ve Velké Británii se podařilo zvýšit prodej oproti loňskému roku o 12,2 procenta na 30.689 vozů. Ve Španělsku bylo v období leden až září zákazníkům dodáno 16.562 vozů, tedy o 43,3 procenta více než v uplynulém roce, uvádí tisková zpráva.

Ve střední a východní Evropě Škoda Auto zákazníkům dodala 135.834 vozů. "Pozitivní trend byl zaznamenán zejména v Maďarsku, Rumunsku a na Ukrajině. Dominantní pozici v Čechách se podařilo obhájit," uvedla Škoda bez bližších podrobností.

V Asii a v zámoří prodala Škoda mezi lednem a zářím 2005 celkem 22.520 vozů, což je o 12,3 procenta více než v uplynulém roce). Největší část z toho byla prodána v Indii (6597 vozů), v Turecku (4929 vozů) a v Izraeli (2105 vozů).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK