ČP zvažuje různé varianty. "Do budoucna by v segmentaci měla hrát mnohem větší roli osoba řidiče. On je tím, který vozidlu dává duši. Navíc každý den může řídit jiný vůz, který pouze relativizuje jeho počínání na silnici. Problém je v tom, že legislativní podmínky zatím preferují z hlediska povinného pojištění nikoliv řidiče, ale vozidlo," řekl Právu mluvčí ČP Václav Bálek.
Kromě segmentace podle individuálního umění řidiče bude v první fázi způsob využívání vozidla a distribuční kanál, jehož prostřednictvím se vozidla pojišťují, dodal Bálek. ČP nechce řidiče posuzovat pouze podle místa bydliště, věku či pohlaví.
Kooperativa je zatím méně sdílná. Nevylučuje však do budoucna rozšíření segmentace o jiná kritéria, než jsou obsah motoru a bonus-malus. Právu to řekl vrchní ředitel pojišťovny Martin Diviš.
V zahraničí se sazby povinného ručení vypočítávají na základě desítek kritérií, kterými jsou například řidičské zkušenosti, účel používání vozidla, region, ve kterém je vůz registrován, a četnost placení pojistného. V úvahu jsou ale brány i věk a pohlaví řidiče, uvedla Kateřina Hamerská z ČSOB pojišťovny.