"Opět se (v Albertu v Mníšku pod Brdy) přelepuje, ačkoli to byla tolik zmedializováno, že by člověk čekal, že v dohledné době, minimálně měsíc, dají pokoj," řekla. "Kupodivu se tam současně objevilo i přelepování gramáže," dodala.
S obchodem sice ještě nebylo zahájeno správní řízení, avšak podle Laudové určitě dostane statisícovou pokutu. Závady se podle ředitelky vyskytují ve všech řetězcích, nejen v Aholdu, kam patří prodejny Albert.
Laudová se domnívá, že pochybení jsou výsledkem selhání středního managementu, vedení jednotlivých provozoven. "Kdyby to bylo systémové selhání (jednoho řetězce), tak by to bylo všude. A tak to není," uvedla.
Brněnský inspektorát zjistil, že k podobným problémům dochází v celé republice, uvedl ředitel České obchodní inspekce Jiří Pěkný. "Vyhodnotili jsme to jako systémovou chybu, a proto jsme dali jednorázovou pokutu Aholdu jeden milion korun," řekl. "Podle nás jde o systémovou chybu Aholdu," doplnil.
Systémové selhání je podle Pěkného například v tom, že řetězec vyhlásí slevové akce, vylepí je na regálech, ale není to včas zavedeno do pokladen. "Spotřebitel koupí zboží za částku třeba 30 korun, ale přijde na kasu a zaplatí 60 korun. Toto jsou chyby, které se stále opakují," řekl Pěkný.
Kontrol není více, ale možná je jiné jejich složení, uvedla Laudová na dotaz, zda řadou pochybení z posledních týdnů je větší množství inspekcí. Podotkla, že se také více "probudili" spotřebitelé, takže výrazně narostl počet stížností. Minulý měsíc SZPI zaznamenala 200 podnětů, z nichž asi 30 procent už bylo vyřešeno.
Ministerstvo průmyslu a obchodu a ministerstvo zemědělství už daly najevo, že chtějí zvýšit výši sankcí za závažné nedostatky v prodejnách. Laudová ale uvedla, že výše pokuty sice může sloužit jako určité odstrašení, ale důsledné dodržování současných možností (tedy udělování pokut v horních hranicích) by mělo stačit. "Motivace pokutou není ta pravá," uvedla.