Schválením zpráv Avril DOYLEOVÉ (EPP-ED, IE) k navrhované legislativě o fluorovaných skleníkových plynech a emisích z klimatizace aut Parlament v rámci postupu spolurozhodování ve druhém čtení tak EP podpořil požadavek, že členské státy EU musejí emise těchto plynů výrazně omezit.
Fluorované skleníkové plyny
První schválená zpráva vychází ze známé skutečnosti, že fluorované skleníkové plyny mohou v atmosféře napáchat dalekosáhlejší škody. Některé fluorované plyny jsou až tisícinásobně škodlivější než kysličník uhličitý. Jejich životnost v atmosféře dosahuje až 50 000 let. Evropská unie se ke snížení jejich emisí zavázala v Kjótském protokolu.
Parlament chce důsledně omezit používání výrobků a zařízení, které tyto plyny obsahují. Během příštích let se mají přestat používat některé druhy, např. v chladících výrobcích a zařízeních, klimatizačních zařízeních, stacionárních klimatizacích, pěnách a komerčních a průmyslových zařízeních.
Členské státy EU mají fiskálními opatřeními intenzivně podporovat vývoj ekologičtějších technologií. Fluorované skleníkové plyny mají být používány pouze v případě, "že neexistují jiné, bezpečné, technicky proveditelné a z hlediska životního prostředí přijatelné alternativy."
Pozměňovací návrhy se týkají zpřísnění požadavků na školící programy a certifikaci pracovníků a společností, které s těmito plyny obchodují.
Parlament také vyzval Evropskou komisi k vypracování návrhu legislativy, která by do roku 2008 řešila otázku klimatizačních systémů, jiných než těch používaných u motorových vozidel.
Zpravodajka zato v plénu nenašla dostatečnou většinu pro názor, že navrhována legislativa by měla být založena pouze na článku 175 Smlouvy o založení Evropského společenství. Rada EU se shodla na společném postoji, který nové nařízení zakládá i na článku 95 o slaďování právních předpisům v zájmu vnitřního trhu.
Emise z klimatizačních systémů motorových vozidel
Společný postoj Rady EU Parlament podpořil i schválením zprávy k návrhu směrnice o emisích z klimatizačních systémů motorových vozidel. Cílem směrnice je do roku 2011 u nových modelů automobilů zakázat všechny fluorované plyny, jejichž potenciál globálního oteplování převyšuje 150; u všech ostatních motorových vozidel by se to mělo podařit do roku 2017.