UPC má podle Eura zkušenosti z řady jiných zemí, naposledy spustila internetové telefonování v Polsku. "Naší předností je, že nebudeme požadovat žádné paušální platby za zřízení stanice," řekl Euru Malina.
Český Telecom provozuje kolem 3,3 milionu pevných linek. Licenci na televizi přes telefon získal letos v létě a ještě před Vánoci hodlá spustit testovací provoz zhruba deseti kanálů. UPC má v ČR do své televizní sítě připojeno zhruba 800.000 domácností s tím, že dalších 800.000 lidí se ještě připojit může. "V řadě domů máme zavedené kabely, ale lidé je z nejrůznějších důvodů nevyužívají. Potenciál je veliký," uvedl Malina.
Telefonování přes internet v nejbližších letech nahradí klasický telefon, řekl novinářům tento týden Jakub Dittrich z produkce projektu VoIP Expo na brněnském veletrhu Invex. Podle odborných odhadů bude v roce 2010 využívat tyto takzvané VoIP služby zhruba 197 milionů uživatelů, což je čtyřicetkrát více než loni. Obrat v tomto oboru by měl v roce 2007 dosáhnout více než tři miliardy amerických dolarů (asi 75 miliard korun).
V Česku začal telefonování přes internet nedávno nabízet středním a velkým firmám Český Telecom. Již přes rok poskytuje tuto službu například společnost Contactel a některé další menší firmy. Czech On Line začala letos poskytovat službu i domácnostem a zároveň ji na velkoobchodní bázi nabízí ostatním operátorům. V příštím roce chce nabídku spustit i provozovatel kabelových sítí a internetových služeb Karneval Media.
Telefonování přes internet umožňuje takzvaný internetový protokol, od něhož je odvozen i název VoIP (Voice over Internet Protocol). Zatímco někteří provozovatelé toto volání umožňují zdarma, u jiných je třeba platit. Vždy jsou ale náklady na volání přes VoIP zlomkem ceny u běžných operátorů.