Zástupci vedení automobilky i koncernu na dnešním slavnostním aktu zdůraznili rozdíl mezi stavem továrny v roce 1991 a dnes. Místopředseda dozorčí rady automobilky Wolfgang Bernhard upozornil, že například denní produkce za tu dobu vzrostla více než trojnásobně na dnešních 2200 vozů a zdvojnásobila se i produktivita práce. Zlepšení nastalo i v bezpečnosti práce a kvalitě vozů.
V roce 1991, kdy koncern VW vstoupil do automobilky, vyrobila Škoda přes 172.000 vozů. Postupně navyšovala výrobu, prodeje i svoji účast na světových trzích. Letos firma počítá s rekordní výrobou kolem 491.000 vozů a jejich prodejem na 85 trzích světa a v příštím roce počítá s atakováním dosud nepokořené půlmilionové hranice. Zhruba do roku 2008 plánuje zvýšit prodej až na 600.000 vozů.
Ve spolupráci s koncernem nejdříve prošel omlazovací kůrou model favorit, jenž se dočkal i zásadního přepracování a na trh vstoupil v roce 1994 jako nový vůz Škoda Felicia. O dva roky později byl představen model střední třídy Škoda Octavia, který byl zároveň prvním modelem značky, který využil strategii sdílených společných modulů a technologií s dalšími vozy koncernu Volkswagen. V roce 1999 začala automobilka vyrábět Škodu Fabia, v roce 2001 luxusní limuzínu Superb a ve stejném roce skončila výroba felicií. Loni Škoda uvedla na trh octavii nové generace a starší model dosud vyrábí souběžně. Kromě výroby fabií, octavií a superbů chystá na jaře 2006 představit i čtvrtou modelovou řadu Roomster.
Dosud nejúspěšnějším modelem po vstupu VW do Škody Auto byla felicia, které se vyrobilo rekordních 1,4 milionu kusů. Až za ní následují modely fabia a octavia, kterých se dosud vyrobilo ve všech variantách v obou případech více než 1,3 milionu. K celkové pětimilionové bilanci přispělo i 768.000 vyrobených formanů a favoritů a přes 84.000 superbů.
Od roku 1991 do dnešní doby se vyrobilo nejvíce vozů Škoda v hlavním závodě v Mladé Boleslavi, a to přes 3,7 milionu vozů. Přes 727.000 vozů vyrobil montážní závod Vrchlabí, kde se dnes soustředí produkce staršího modelu Octavia Tour a speciálních verzí octavií. V Kvasinách, kde se vyrábí superb a chystá výroba roomsteru, se za toto období vyrobilo celkem téměř 390.000 vozů.
Na výrobě vozů Škoda se až do roku 2000 podílel i montážní závod v Polsku. Nyní se montují vozy Škoda v továrnách na Ukrajině, Bosně a Hercegovině, Indii a Kazachstánu. Chystá se také montáž v Číně.
Koncern Volkswagen vstoupil do automobilky Škoda Auto v roce 1991, kdy se stal majitelem 30 procent akcií firmy. Postupně svůj podíl navyšoval a 30. května 2000 se stal stoprocentním vlastníkem automobilky.
Po vstupu koncernu prochází postupnou modernizací nejen hlavní závod Škody Auto v Mladé Boleslavi, ale i pobočné závody ve Vrchlabí a Kvasinách a byla postavena nová motorárna. V současné době se chystá i výrazné rozšíření a modernizace vývojového centra v Mladé Boleslavi a automobilka zde ve spolupráci s městem také staví nový vysokoškolský areál.