ČR je dle studie třetí nejvýhodnější zemí pro offshoring

01.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 1. listopadu (ČTK) - Česká republika je po Indii a Číně třetí nejvýhodnější zemí na světě pro takzvaný offshoring, tedy přesun firemních aktivit do zemí s lepšími podmínkami. Vyplývá to ze studie The Economist Intelligence Unit 2005, o jejíchž výsledcích informovala agentura na podporu podnikání a investic CzechInvest. V ČR již umístily svá telefonní (call) centra či střediska zákaznických služeb například společnosti Air France, Lufthansa, Accenture či Acer.

"Stále více nadnárodních společností v poslední době přesouvá část svých aktivit z Ameriky a západních zemí na Východ, kde je levněji. Týká se to například služeb, servisu a podpory informačních systémů, programátorských center, montážních závodů, případně i technologických vývojových center," řekl René Samek z agentury CzechInvest. Ta v Praze nyní spolupořádá mezinárodní konferenci o centrech na podporu zákazníků.

Offshoringové projekty zahraničních firem zatím nejčastěji míří do Indie, kde investoři využívají nízkých mezd a dostatku anglicky mluvících pracovníků. Pražská konference by podle místopředsedy vlády pro ekonomiku Martina Jahna mohla do ČR pomoci přilákat nové offshoringové investice, protože země může nabídnout dobrou geografickou polohu, vzdělanou pracovní sílu a investiční pobídky.

"O přízeň investorů soupeříme se zeměmi jako Polsko, Maďarsko, Slovensko nebo Jihoafrická republika. Velkými konkurenty však pro nás zůstávají i zmíněná Indie a Čína. Očekáváme proto, že díky konferenci vzroste pozitivní image ČR v sektoru call center a následně i počet investic nadnárodních firem," uvedl Jahn.

Třídenní konference o centrech na podporu zákazníků se v Praze účastní ode dneška téměř 200 specialistů a manažerů ze sektoru call center. "Mezi přednášejícími budou zástupci HSBC Bank, Hewlett Packard, Datamonitor, CM Insight, Convergys a dalších velkých firem působících v sektoru call center," uvedla mluvčí CzechInvestu Jana Víšková. Naposledy se konference Offshore Customer Management konala letos v dubnu v indickém Dillí a tehdy se na ni sjela více než stovka účastníků z 12 zemí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK