Kritici se snaží upozornit na to, že Wal-Mart vyplácí nízké mzdy a nepřiznává některé zaměstnanecké výhody, v reklamě ale poukáží také na další problémy, které jsou s aktivitami řetězce spojeny. To je třeba otázka ochrany životního prostředí, uvedla agentura Reuters.
Reklama bude koncipována jako krátký dokument. Skupina, která se na řetězec chystá, si říká Wake-Up Wal-Mart (Probuďte Wal- Mart) a na jejím financování se podílejí odbory.
Chystaná reklama se opírá o nový dokument Roberta Greenwalda s názvem Wall-Mart: The High Cost of Low Prices, v překladu tedy Wal-Mart: Vysoké náklady nízkých cen. Skupina využije také kusých interních informací o chystaných plánech.
Už dříve se dostaly na veřejnost informace, které byly určeny pouze pro potřeby firmy, a ve kterých management popisuje způsoby, jak dále snížit náklady na zdravotní péči pro zaměstnance. Podnik dokonce zvažoval, že do popisu práce bude přidávat větu o fyzické náročnosti, aby odradil uchazeče s horším zdravotním stavem.
Mluvčí skupiny kritiků Chris Kofinis řekl, že reklamní kampaň přijde na stovky tisíc dolarů, ale odmítl být konkrétnější. Nová kampaň zahrnuje rovněž inzeráty v listech USA Today a na několika webových stránkách.
Wal-Mart odhadl, že jeho kritici mohou na reklamní kampaň vynaložit až 25 milionů dolarů (kolem 617 milionů Kč). Řetězec uvedl, že oznámenou akci považuje za největší a také nejlépe financovanou za celou dobu, kdy lze protesty proti firmám z minulosti vysledovat.