Zhruba 23,5 miliardy korun dá na výstavbu fond dopravní infrastruktury a téměř 18 miliard státní rozpočet. Fondy EU přispějí dvěma miliardami korun. V příštím roce by mělo jít jen z fondu dopravy 17 miliard na výstavbu dálnic a sedm miliard na komunikace I. třídy.
Podle ředitele odboru strategie ministerstva dopravy Ondřeje Jaška stát potřebuje do roku 2013 investovat do výstavby tuzemské dopravní infrastruktury zhruba jeden bilión korun. Na údržbu pak dalších 200 miliard Kč. Ministerstvo dopravy chce koncem letošního roku vládě předložit Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury, který by určil prioritu jednotlivých staveb, jejich časový harmonogram, zdroje financování i odpovědné instituce.
ČR má v současnosti 564 km dálnic a dalších 160 km staví. V příštím roce by měla uvést do provozu 72 km rychlostních komunikací.
Podíl výdajů na dopravní infrastrukturu se loni pohyboval pod dvěma procenty HDP. Letos by tuto hranici mohl poprvé v historii překročit. Na investice do silnic a železnic by letos mohlo být vynaloženo až 63 miliard korun a spolu s výdaji na opravy a údržbu bezmála 80 miliard korun. Podle EU by ale pro státy s podobně zanedbanou dopravní sítí, jako má ČR, bylo optimální ročně dávat na rozvoj silnic a železnic kolem 2,5 procenta HDP.