Tesco proto davům netrpělivých zákazníků nabídlo za stejnou cenu náhradní přístroj Umax, což se však mnoha lidem nelíbilo. Nával několika desítek zákazníků kolem pultu s fotoaparáty byl tak velký, že při prodeji museli asistovat policisté.
První lidé dnes před hypermarketem Tesco postávali již od časného rána a v osm hodin, kdy nový obchod poprvé otevřel své brány, bylo u hlavního vchodu několik stovek nedočkavých zákazníků. Většina z nich po otevření běžela právě k pultu se zlevněnými fotoaparáty Kodak. "Hned v osm hodin se do oddělení elektro nahrnulo obrovské množství zákazníků a převalili pult i s pokladnou. Měli jsme strach, aby se něco nestalo, a přivolali raději policii," řekla prodavačka nového hypermarketu.
Prodavači dokonce vylezli na pulty a snažili se hlasitými pokyny a máváním rukama přimět lidi, aby ustoupili o kousek dozadu. Prodej fotoaparátů však kvůli velké tlačenici stále vázl, protože jejich majitelé se nemohli dostat ven z davu. Přesto zásoba několika stovek zlevněných fotoaparátů Kodak ani ne během hodiny došla a prodavači v jednom okamžiku začali do nedočkavého houfu lidí házet náhradní fotografický přístroj Umax. Prodej nabral obrátky, až když několik policistů vytvořilo v davu uličku pro odcházející zákazníky.
"Přišel jsem kvůli Kodaku již v sedm ráno, bohužel se na mě nedostalo. Po více než hodině mačkání v davu jsem náhodou chytil přístroj Umax. Není to značkový fotoaparát a navíc má horší parametry než Kodak. Ještě zvažuji, zda se vyplatí si jej za tu cenu vůbec koupit," řekl muž, který si v ústraní prohlížel svůj "úlovek".
Společnost Tesco Stores ČR v inzertních letácích u některého zboží uváděla počet kusů, které bude dnes v novém hypermarketu Skalka k dispozici, u zlevněných fotoaparátů však tento údaj chyběl. O tyto výrobky byl přitom hned po otevření největší zájem. Vyjádření společnosti ČTK zjišťuje.
Vnést větší pořádek do výprodejů a slev by měla novela zákona o regulaci reklamy, kterou již schválila sněmovna a nyní ji posoudí Senát a prezident. Podle novely by obchodníci při plošné reklamě měli mít dostatek zboží na skladě, případně uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Ministerstvo průmyslu a obchodu novelu vypracovalo po problémech s novoročními výprodeji, kdy některé obchody neměly inzerované zboží vůbec na skladech. Na mnoho zákazníků se tehdy zlevněné zboží nedostalo.