Čistý zisk výrobce polévek Knorr, čajů Lipton nebo mýdel Dove stoupl na 1,45 eura na akcii, výrazně nad odhady analytiků, pohybující se v rozmezí 0,83-1,21 eura. Výsledek však byl zkreslen jednorázovým ziskem 448 milionů eur z prodeje výrobce parfémů UCI; bez této transakce by meziročně čistý zisk klesl o 11 procent na 1,025 miliardy eur.
Celkové tržby Unileveru stouply o čtyři procenta na 10,22 miliardy eur a očištěné tržby se zvýšily o 3,5 procenta. To bylo sice v rámci očekávání, avšak znamenalo to jen asi poloviční růst proti výkonu hlavních evropských konkurentů jako Nestlé a Danone.
Unilever se po nepodařeném roce 2004 snaží oživit tržby a ziskovost. Před rokem skupina vůbec poprvé vydala varování před zhoršením zisků a poté odvolala plány zisků i tržeb. Na nesnáze reagovala odstraněním dvojité řídící struktury se dvěma národními ústředími v Rotterdamu a Londýně a pro letošek naplánovala zvýšení výdajů na podporu hlavních značek.
Zvýšené marketingové náklady však nyní zatížily ziskové marže. Na oslabení marží reagovala dnes ráno akciová burza v Londýně snížením hodnoty akcií firmy o tři procenta.
Unilever byl donedávna největším světovým výrobcem spotřebních produktů. Minulý měsíc jej však předehnal americký koncern Procter & Gamble, který dokončil převzetí výrobce žiletek a baterií Gillette.
Unilever působí od roku 1992 také v České republice. V závodě v Nelahozevsi vyrábí rostlinné tuky Rama, Flora a Perla, mýdla Lux a kosmetiku Pond's a Rexona. V Zábřehu na Moravě produkuje majonézy Hellmann's a instantní výrobky Knorr. Český Unilever utrpěl koni kvůli restrukturalizačním nákladům ztrátu 357 milionů korun.