Ústav nabízí program jako svou komerční aktivitu. Náklady na měření kvality paliva v celém řetězci se pohybují kolem deseti haléřů na litr, na čerpací stanici pak do dvou haléřů na litr. V nejbližší době by se k systému měla připojit společnost Benzina, která provozuje zhruba 300 čerpacích stanic. Ročně to pro ní bude znamenat kolem 1000 testovacích návštěv a odběr zhruba 2500 vzorků.
Pečeť kvality vychází z červnového požadavku ministerstva průmyslu a obchodu, aby distributoři pohonných hmot vytvořili systémové řešení pro zabezpečení kvality pohonných hmot u čerpadel. Ministerstvo k tomu vedlo zjištění, že pohonné hmoty ve 12 procentech případů neplní jakostní normy. Zatímco ve 3. čtvrtletí po zvýšení počtu kontrolních akcí České obchodní inspekce počet nekvalitních čerpadel klesl, v říjnu začal opět výrazně stoupat.
Podle zástupců ústavu stojí za většinou zjištění výrazného zhoršení kvality pohonných hmot úmyslná manipulace s nimi. U benzinu se nejčastěji setkává s jeho ředěním technickými benziny, u nafty pak s přidáváním petroleje či topných olejů. Větší nároky na zachování kvality si v budoucnu vyžádá chystané zavedení biopaliv.
Na českém trhu je přibližně 2150 veřejných čerpacích stanic a dalších 1600 mobilních a neveřejných zařízení. Státní kontrolu kvality paliv provádí Česká obchodní inspekce, která zadává laboratorní zkoušky a vyhodnocení výsledky Ústavu paliv a maziv. Ústav vedle toho provádí i nestátní monitoring pro některé distributory, který nyní zahrnuje kolem 700 čerpadel. S ústavem spolupracuje vedle benziny například Shell či OMV.