Stovky lidí ve středu do nového pražského hypermarketu Tesco přilákala právě vidina výhodného nákupu digitálního fotoaparátu Kodak, zlevněného z 8999 na 2499 korun. Jeho zásoby čítající několik stovek kusů byly však krátce po otevření hypermarketu vyprodány a mnoho zákazníků odešlo domů s prázdnou. Tesco kvůli velkému zájmu nakonec zavedlo na zlevněný fotoaparát pořadník.
"V čekacích listinách, do kterých se mohli zapsat zájemci o digitální fotoaparát za akční cenu 2499 Kč, je zapsáno zhruba 800 zákazníků. Od dnešního rána naši pracovníci zapsané zákazníky obvolávají a informují je o tom, že digitální fotoaparát je nyní již v prodeji a že si ho mohou přijít koupit kdykoli v průběhu jednoho týdne," řekla mluvčí společnosti Jana Matoušková.
Podle SOS ale Tesco oklamalo zákazníky, protože nezajistilo dostatek inzerovaných fotoaparátů Kodak a ve středu prodávaný náhradní přístroj Umax nebyl cenově tak výhodný jako původní akční nabídka. "Nezajistilo, aby po dostatečně dlouhou dobu bylo zboží, na něž dělali bombastickou reklamu v různých médiích, spotřebitelům k dispozici. Znovu se ukazuje nutnost stanovit prodejcům povinnost, jako je tomu například v sousedním Německu, mít při podobných akcích zásobu zboží alespoň na dva dny," řekla mluvčí SOS Ivana Picková.