SOS chce, aby klienti největší české banky dostali zpátky peníze, které zaplatili na poplatcích za vedení účtu, za zrušení účtu, za neoprávněnou reklamaci transakce platební kartou a za takzvaný neadresný poplatek. ČSOB však s výtkami sdružení nesouhlasí. Podle mluvčího banky Milana Tománka SOS nikdy neřeklo důvod, proč by měl být poplatek za vedení účtu a zasílání výpisů protiprávní. Vedení účtu je údajně službou, s níž jsou spojeny jak náklady, tak také připravenost banky udržovat systémy v pohotovosti v každé vteřině.
Banka navíc v úterý sdružení zaslala otevřený dopis s deseti otázkami, ve kterých žádá vyjasnění řady problémů. ČSOB mimo jiné uvádí, že poplatky existují všeobecně v odvětví služeb. V energetice jde o paušální platbu za elektroměr nebo v telekomunikacích za pevnou linku. Banka také nechápe, proč SOS nechce zažalovat i další banky, které účtují stejné poplatky jako ČSOB. Podle Pickové sdružení spotřebitelů na deset otázek banky odpoví ještě dnes.
Klienti, kteří se budou chtít domoci svých peněz, se musí obrátit na SOS, které jim prostřednictvím právní kanceláře podání žaloby zprostředkuje. SOS odhaduje, že klient ČSOB by měl v případě, že soud žalobě vyhoví, získat zhruba 1700 korun. Soudní poplatek, který zákazník zaplatí, však činí celkem 600 korun, navíc 15 procent z vysouzené částky připadne právní kanceláři. V případě neúspěchu se také může stát, že se klienti banky mohou podílet na úhradě nákladů právního zastoupení ČSOB. Podle Tománka přijdou klienti, kteří banku zažalují a neuspějí, o zhruba 4500 korun na soudních poplatcích.