Doporučení komise by měl vládě ke schválení předložit ministr dopravy Milan Šimonovský příští středu. "Do té doby podle zákona nesmíme sdělovat, koho komise doporučila," řekl Kubínek. Do soutěže se přihlásila čtyři konsorcia. Nejnižší nabídku podalo sdružení Ascom Fela s Damovem a ABD Group, které nabídlo 15 miliard korun. Autostrade je ochotna systém vybudovat a provozovat za 17,5 miliardy, Kapsch za 22 miliard korun. Nejvyšší cenu 33,7 miliardy navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli.
Mýtné by se v ČR od kamionů mělo začít vybírat od roku 2007 nejdříve na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací, později i na vybraných silnicích první třídy.
Platit by podle nařízení vlády měla vozidla nad 12 tun. V parlamentu je nyní ale novela zákona o pozemních komunikacích, kvůli které by se mohlo zpoplatnění začít nově vztahovat již na vozidla nad 3,5 tuny.
Podle odhadů MD by se mýtné mělo týkat 60.000 až 65.000 tuzemských aut a 30.000 až 35.000 zahraničních vozidel nad 12 tun. V případě, že by se změnil rozsah zpoplatnění od 3,5 tuny, půjde až o 115.000 tuzemských aut a 45.000 zahraničních aut.
Výnos z mýtného by se podle současných odhadů MD měl v případě zpoplatnění aut nad 12 tun pohybovat mezi osmi až devíti miliardami korun za rok. V současnosti stát kamionům prodá dálniční známky za necelou miliardu korun ročně. Sazby mýtného by měla teprve stanovit vláda. MD navrhuje v průměru 4,05 koruny za kilometr.