Jedná se o průtah Ostravou a trasu po Bohumín (stavby 4708 a 47091). ŘSD ČR se úseky podaří dostavět dříve i přes komplikace spojené s řadou různých silničních a inženýrských přeložek či složitostí z hlediska vlastnických práv.
Urychlené dokončení úseků dálnice D47 bude mít především přínos pro obyvatele Moravskoslezského kraje. Podle odhadů ŘSD ČR projede v roce 2010 na ostravském úseku dálnice D47 přes 40 tisíc vozů denně. „Kromě finančních nákladů si stavba vyžádala nasazení přes deset tisíc pracovníků, kteří se po celou dobu na výstavbě podílejí,“ uvedl Petr Laušman. Podle něj má dokončení dálnice D47, která se po svém dokončení spojí s dálnicí D1 a získá rovněž stejné pojmenování, také strategický význam. Napojením na polskou dálnici A1 se budou moci řidiči dostat až do polského Gdaňsku, který leží na severu země. Celá dálnice D1 z Prahy k česko-polským hranicím bude měřit celkem 377 kilometrů.
V roce 2008 budou následovat úseky 4704, 4705, 4706 a 4707 mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou. MD ČR chce co nejdříve získat územní rozhodnutí u úseku 4709.2 z Bohumína k česko-polské státní hranici.
Celkové náklady na výstavbu dálnice D47 podle ŘSD ČR dosáhnou částky 57 miliard korun. „S ohledem na to, jak komplikovaná stavba dálnice D47 je, tak je toto částka na stejné úrovni jako u jiných staveb dálničních komunikací v České republice,“ doplnil Petr Laušman. Ředitel ŘSD ČR vidí uvedené termíny zprovoznění optimisticky. Obavy má pouze z posledního úseku dálnice z Bohumína na státní hranici s Polskem. Na tomto úseku zatím není územní rozhodnutí, proto nelze ve stavbě výrazněji pokročit. „Chceme s příslušnými orgány iniciovat co možná nejrychlejší vyřešení majetkoprávních a ekologických otázek, aby se mohlo začít stavět a celá dálnice tak byla dokončena,“ uvedl Petr Laušman.