Spotřebitelé se stále obracejí na SOS a chtějí se nějakým způsobem bránit přívalu letáků ve svých schránkách a nevyžádané reklamě vůbec. Proto SOS již v roce 2004 vydalo samolepky „Nevhazujte reklamu“, které distribuovalo zejména prostřednictvím svých spotřebitelských informačních center, smluvních poraden.
„Pro velký zájem spotřebitelů jsme hledali i jiné cesty, jak široce distribuovat dotisk samolepek. Česká pošta nám vyšla vstříc, takže se za finanční podpory Ministerstva průmyslu a obchodu ČR podařilo vytisknout dalších 340 000 těchto samolepek, které distribuuje Česká pošta na svých pobočkách,“ informovala Ivana Picková ze SOS.
„Velice si vážíme spokojenosti našich uživatelů - majitelů domovních schránek, a některé z nich reklama obtěžuje. Proto jsme umožnili SOS zdarma využít rozsáhlou pobočkovou síť České pošty k distribuci této samolepky. Reklamu by tak do schránek měl dostávat jen ten, kdo o ni stojí,“ vysvětluje zapojení České pošty její tiskový mluvčí Ladislav Vančura.
Pokud spotřebitelé na své poště samolepku nenajdou, měli by se zajímat, proč ji právě jejich pošta nemá, případně ji mohou získat v poradnách SOS nebo za ofrankovanou obálku zaslanou na adresu SOS, Ve Smečkách 7, 110 00 Praha 1. Mají-li přístup k internetu, lze si ji též vytisknout ze serveru www.spotrebitele.info.
Zákon o regulaci reklamy č. 40/1995 Sb., § 2, odst. 1 písmeno e) dává spotřebitelům silný nástroj, jak se letákům ve schránkách vyhnout. Právě samolepka, na níž je jasně deklarováno, že si majitel nepřeje letáky, je účinnou obranou. „Pokud totiž majitel schránky najde i přes vylepenou samolepku ve schránce leták, může si stěžovat na místně příslušném krajském živnostenském úřadě. Jde o nevyžádanou reklamu a její distribuce je ze zákona zakázána,“ doporučuje spotřebitelů Picková.