Antimonopolní úřad prošetřuje prodej reklamy na Nově

22.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 22. listopadu (ČTK) - Televize Nova a firma Mag Media 99, která prodává její reklamní čas, čelí podezření, že prodávají televizní inzerci v rozporu se zákonem. Obchod s reklamními spoty již prošetřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Uvedl to server Aktuálně.cz.

Antimonopolní úřad již druhý měsíc zkoumá podněty, podle nichž Nova údajně nabízí slevy těm klientům, kteří se zavážou, že nebudou současně inzerovat na konkurenční televizi Prima. Podobné slevy údajně dostávají i ti inzerenti, kteří většinu peněz na reklamu utratí na Nově a pouze část směřují do reklamy v České televizi, uvedl server.

ÚOHS potvrdil, že obsah smluv prošetřuje. "Mohu potvrdit vaše informace, šetření vedeme," sdělil serveru mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa. Úřad však nechtěl sdělit žádné podrobnosti.

Připoutání velkých inzerentů výhradně k Nově znamená podle Aktuálně.cz přesun několika set milionů korun ročně. Televize Prima uvedla, že podnět k šetření nepodávala. "Úřad nás požádal o informace a ty jsme poslali. Nyní budeme čekat, jak úřad rozhodne," uvedla mluvčí televize Prima Jana Malíková.

Marketingový ředitel Mag Media 99 Vladimír Jurásek uvedené praktiky odmítl. "Moje odpověď je, že takovou věc neděláme," cituje server jeho odpověď. Uvedl však, že kromě slev za objem peněz na reklamu nabízí jeho firma také bonusy za exkluzivitu. "To je věc k jednání. Exkluzivita je například to, když prodáváte byt přes realitní kancelář a ta chce mít exkluzivní zastupování," dodal.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK