Uchazeči o Aero musí podle materiálu ministerstva financí splnit deset kvalifikačních předpokladů, které jim umožní pokračovat v tendru. Nesmí být například dlužníkem v prodlení s plněním vykonatelných pohledávek, jejichž věřitelem je Česká konsolidační agentura nebo společnost Aero. Zájemce, který může být jak zahraniční, tak českou právnickou osobou, také nesmí proti Aeru vést soudní či rozhodčí řízení.
Předběžné nabídky by zájemci, kteří splní úvodní požadavky, měli podávat 25. ledna. V rámci nabídky předloží podnikatelský záměr a dále prohlášení, že jsou připraveni převzít určité smluvní závazky Aera. Zájemce bude muset například zajistit podmínky pro poskytování pozáručního servisu letadel L-159 a L-39 provozované českou armádou. O záměru zakomponovat tyto smlouvy do tendru bude dnes také rozhodovat vláda.
Zájemce o Aero by měl rovněž dodržet smluvní závazky firmy vůči společnostem Sikorsky Aircraft Corporation a AIDC. V obou případech by měl podle materiálu nový majitel vyvinout "maximální úsilí" k dodržení závazků.
Podnikatelský záměr vyhodnotí meziresortní komise. Za podnikatelskou vizi může zájemce získat až 20 bodů, za odpovědi na doplňující dotazy až 80 bodů. "Určitý počet zájemců, kteří splní všechny podmínky výběrového řízení, předloží prohlášení o připravenosti přijmout specifikované závazky a získají nejvyšší počet bodů při hodnocení podnikatelského záměru, postoupí do další fáze výběrového řízení," vyplývá z materiálu MF.
O vítězi výběrového řízení následně rozhodne nejvyšší celková cenová nabídka za prodávaná aktiva Aera. Definitivní cenové nabídky by měly podniky předložit příští rok 21. dubna. Podmínky tendru upravují možnost vyloučit zájemce na základě předchozího rozhodnutí vlády, pokud by jeho účast ohrožovala bezpečnostní zájmy státu.
O Aero by podle posledních informací měli mít zájem jak zahraniční investoři, tak některé tuzemské finanční skupiny. Ty mají u Aera zájem především o přistávací dráhu, z které plánují vybudovat letiště. Největšího českého výrobce letadel do minulého roku vlastnila americká společnost Boeing. Po dohodě se státem však na podzim z podniku odešla. Stát za odkup firmy zaplatil dvě koruny, převzal však zároveň dluhy firmy přesahující devět miliard. Ty chce stát nyní prodat společně s téměř stoprocentní majetkovou účastí v podniku.