"ČSA považují postup ŘLP při stanovování cen za zcela netransparentní, neboť společnost výši poplatků ČSA a dalším odběratelům jednostranně diktuje," uvedla Novotná. Odběratelé podle Novotné nemají možnost si oprávněnost výše těchto poplatků ověřit. "Ceny těchto poplatků (na letišti v Ruzyni) jsou bezkonkurenčně nejvyšší v Evropě," dodala.
Přibližovací poplatek by měl podle rozhodnutí ŘLP v příštím roce zůstat na letošních 205 korunách za tunu maximální vzletové hmotnosti letadla.
Představenstvo ČSA se v této záležitosti vedle ÚOHS obrátí na ministerstvo dopravy, Úřad pro civilní letectví a Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu. ČSA podle Jana Váni z představenstva firmy doufá, že jej podpoří především ministerstvo. Cenová politika ŘLP podle ČSA odrazuje od využívání Prahy zejména specializované přepravce a zabraňuje otevření dalších přímých linek dálkové přepravy.
Podle ČSA například u Boeingu 737-400 platí dopravci za přibližovací služby na tunu váhy letadla například na letišti ve Vídni 123 korun, v Bratislavě 115 korun, ve Frankfurtu 74 korun a ve Varšavě 38 korun. Od data založení státního podniku před deseti lety vzrostla cena v Ruzyni o desetinu ze 185 korun.
ŘLP ve čtvrtek také oznámilo, že chce příští rok zvýšit poplatek za přelety letadel v českém vzdušném prostoru o 31,5 procenta na 34,79 eura (cca 1014 Kč). Tento poplatek je však v porovnání s jinými letišti naopak jeden z nejnižších. Například ve Švýcarsku letecké společnosti za přelet platí 92,38 eura za jednotku (cca 2690 Kč), v Belgii a Lucembursku poplatky dosahují téměř 91 eur. Proti českému poplatku za přelety ČSA neprotestují.
ČSA za poplatky vynakládají ročně celkem kolem půl miliardy korun a jejich snížením by mohla firmě poklesnout i její ztráta, kterou letos plánuje na 350 milionů.