Ve Spojených státech by GM měla tento rok prodat asi 4,5 milionu vozů, zatímco mimo USA by to mělo být již 4,6 milionu, řekl Wagoner listu Detroit Free Press. "Je to trend, v jehož rámci se podoba společnosti velmi změní," řekl. Ještě v roce 2003 prodávala GM na domácím trhu o 20 procent vozů více než v zahraničí.
Tento posun je odrazem scvrkávajícího se podílu GM na americkém trhu, kde ji ohrožují především asijské značky v čele s japonskou Toyotou. V roce 1962, na vrcholu své slávy, ovládala GM 50,7 procenta amerického trhu, letos však podle analytiků skončí s polovinou tohoto podílu. Koncern na druhé straně expanduje v zahraničí, zejména na rychle rostoucích trzích, jako je Čína.
GM tento týden oznámila, že zruší do roku 2008 v rámci restrukturalizace zhruba v Severní Americe 30.000 pracovních míst, tedy asi deset procent její celkové pracovní síly, a uzavře asi tucet továren. Firma se tím snaží uvést do souladu výrobní kapacity s poklesem domácího prodeje. "Náš osud bude v příštích třech až pěti letech určen tím, jak se nám podaří naše podnikání v USA ozdravit a vrátit k zisku," řekl Wagoner detroitskému listu.