Inspektoři ČOI provedli letos v prodejnách obchodních řetězců v regionu 233 kontrol. "V 68 případech prodejci porušili některé z ustanovení zákona nebo hned několik obecně závazných právních předpisů. Zjistili jsme, že každý desátý nákup v olomouckých supermarketech je předražený. Je to nejhorší výsledek v celé republice," řekla deníku mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.
Zákazníkům radí, aby si jednotlivé položky na účtenkách kontrolovali přímo v obchodě. Stejné doporučení má také Sdružení na obranu spotřebitelů, které se podle své mluvčí Ivany Pickové se stížnostmi na rozdílné ceny v reklamě a při samotném nákupu setkává velmi často.
"Vyplatí se zapamatovat si alespoň ceny akčního zboží a bránit se hned na pokladně. Nedávno mi místo levného krájeného eidamu za devět korun prodali stejné množství luxusního švýcarského sýra za desetinásobnou cenu. Kvůli rozdílu 80 korun jsem se neváhala do marketu vrátit," popsala Picková vlastní zkušenost.
Zástupci obchodních řetězců ale tvrdí, že si lidé na předražené nákupy stěžují jen minimálně. "Řešíme asi jeden případ za tři dny. Denně se zadává změna ceny asi u 2000 položek. Kvůli špatnému přenosu dat se může stát, že částka uvedená nákupčím se liší od ceny na pokladně. Zákazníkům vracíme peníze," uvedl ředitel olomouckého hypermarketu Globus Josef Knápek.